Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
S

stedrik

3. 12. 2010 22:05
hele dědci,

a co chleba? Nějakej němec vám zabránil si vzpomenout, že vydržel 5 (slovy pět) dní čerstvej, měkkej  a ještě teplej. Jo, to byly časy, práce se předstírala, vejplata taky, tak si každej prodával navzájem věci s kterými přišel do styku, bože, samozřejmě bokem.

0 0
možnosti
LH

zdeseny obcan

4. 12. 2010 13:01
Re: hele dědci,

K tomu chlebu: bez ohledu na clanek a nazor na nej si prectete tohle

http://hn.ihned.cz/c1-43505500-konec-ceskeho-chleba

0 0
možnosti
J

jsemj

3. 12. 2010 18:51
Karma

Váš článek je vcelku pravdivě a objektivně napsán. Co se týče zeleniny, bylo v krámě, hlavně v zimě vymeteno. Dala se tam koupit zelenina sterilizovaná, konzervovaná, jablka a brambory. S blížícími vánocemi na pult přibyly nějaké ořechy, mandarinky, banány a sušené datle. Později i nějaký ten ananas a kokosové ořechy. Ty však kvůli vyšší ceně šly na odbyt jen málo. Kolikrát jsem si říkal ať nedostatkové zboží zdraží a hned bude všeho dost. Netrpělivě jsem vždy čekal na sezonu rajčatovou. Mám rajčata opravdu velice rád avšak ta, co se prodávají dnes, jsou naprosto bez chuti i v sezóně.  Jestli by někdo toto rozporoval, neochutnal rajčata, která se trhají z keříčku až jako zralá. Proto jsem si, ač s jistým despektem k zahradničení, postavil skleník a alespoň přes léto si pochutnávám. Jelikož zbylo na zahradě ještě dost místa, zasadil jsem pár jabloní. Jablka jsou v obhodech sice jedlá a chutná ovšem za cenu, kterou odmítám akceptovat.

0 0
možnosti
K

kevinbb

3. 12. 2010 17:23
Podle mne,

jste to vypsal velmi dobre a hlavne, pravdive. Samozrejme, ze by se dalo toho spoustu dodat at uz pozitivniho nebo negativniho, ale to by stejne nemelo vliv na to, ze jste napsal pravdu.

Vzpominam si, ze od leta do podzimu jsem se pohyboval i po vesnicich a kolikrat jsem na vesnici koupil jidlo bez fronty na ktere se v praze stavala fronta, ale co jsem se dovidal od mistnich, obvykle se tak dovazelo jednou dvakrat za tyden, takze dva tri dni bylo v konzumech nebo malinkych samoobsluhach poloprazdno, ale cerstve zakladni potraviny byly kazdy den,chleba,pecivo,maslo, mleko, atd., nemluve o uzeninach ty byly k dostani vzdycky a i kdyz vetsina mistnich meli svoje vlastni maso,zeleninu.Ale kolikrat si pamatuju, ze mladsi lidi na vesnici uz ani nedrzeli vetsi domaci zvirectvo,mimo slepic,hus a nebo kachen,protoze rikali, ze se jim to nevyplati kdyz si muzou vsechno nakoupit v konzumech bez problemu.

Timto souhlasem s clankem nechci hanit treba "st. binga", zkratka kazdy mame jine zkusenosti.

0 0
možnosti
K

kevinbb

3. 12. 2010 17:39
Re: Podle mne,

Jeste bych chtel doporucti vsem kritikum tohoto pravdiveho clanku aby si nasli cas a opravdu si precetli tu web stranku na kterou bloger odkazuje.

http://www.kvalitapotravin.webnode.cz

Kazdy trosku soudny clovek by mel uznat bez jakehokoliv dodatku, ze ta web stranka mluvi jen pravdu a to i ti kteri nezazili dobu pred 89 rokem.

0 0
možnosti
MJ

moudrá Jana

3. 12. 2010 16:46
Bingo,

musí mít vždy pravdu. Socík zažil jako dítě ale už v té době věděl, že potraviny stojí za dvě věci. Napsal jste to velmi dobře. Životní úroveň po válce byla na bodu 0. Pak se to rok od roku zlepšovalo. Lépe už bylo. Dnes je ovoce nekvalitní, podtržené, bez chuti a zápachu. Dnes většina která cinkala s klíči ráda vzpomíná na zlaté časy za socíku. Bude hůř, lépe už bylo. Však se dočkáte až se zruší důchody, lékařská péče a budete platit za to, že dýcháte a chodíte po chodnících měst a obcí. Nebude to tak dlouho trvat. Kalousek je toho garantem.;-D

0 0
možnosti
ŠB

Štěpán Binko

3. 12. 2010 16:50
Re: Bingo,

Ja někde hodnotil kvalitu potravin před r. 89? Kromě toho, ze jsem pochválil chuť zmrzliny, koktejlu a smazaku? Neplacejte nesmysly soudružko....

0 0
možnosti
B

bofums

3. 12. 2010 16:17
Je mně líto některých blogera

i některých diskutujících " staršího věku " Copak 55 je nějaké stáří ? Jak to tak

čtu- samé stížnosti, jak je vám zle, tak vám asi opravdu něco chybí- ponejvíce

paměť a rozum. Že to jste vy, co poletují po obchod. centrech a vezou si vrcho-

vaté vozíky "levného " šuntu ? Jsem narozený před vákou, ale mít vlastní mozek

v takovém stavu jako vy a bloger, něco bych s tím dělal!!!!;-D;-D

0 0
možnosti
VH

Stará kára

3. 12. 2010 16:19
Re: Je mně líto některých blogera

R^R^

0 0
možnosti
ŠB

Štěpán Binko

3. 12. 2010 16:04
No, já Vám nevím.

Já si sice také pamatuji chuť kopečku vanilkové zrmzliny za 70 haléřů nebo chuť opravdového smaženého sýru za 1,4 Kčs či mléčného koktejlu, ve kterém bylo cítit mléko i jahody (z konzervy), ale že bych si kvůli tomu nepamatoval, že vepřové byl svátek a svíčková zázrak, že kdo nevstal ráno pro pečivo, tak utřel a i když vstal, tak občas zbylo jen to ze včerejška nebo, že sehnat dětské oblečení nebo obuv bylo nad lidské síly (kvalitní) či jak polovina žen byla nucena stát se švadlenkami s Burdou v ruce, protože k sehnání nebylo nic, to tedy nevím, nevím. Možná to ale přijde s věkem, což opravdu nemyslím zle. S odstupem času má člověk přirozenou tendenci roky dávno uplynulé idealizovat, asi je to normální.

Co ovšem neberu je, jak to v náznacích či přímo svalujete na možné problémy s logistikou. V té době to bylo samozřejmě řešitelné a na západ od našich hranic to samozřejmě vyřešeno bylo.

0 0
možnosti
ŠB

Štěpán Binko

3. 12. 2010 16:08
Re: No, já Vám nevím.

A co neberu už vůbec, je typicky české permanentní fňukání nad kvalitou nabízených potravin. On nás někdo nutí je kupovat? Když se všichni domluvíme a druhý den tam ty srágory necháme, za měsíc na pultech už nebudou. A to není o drahých potravinách, protože rozdíl mezi totální srágorou a kvalitní surovinou často není bůhví jak velký, samozřejmě s výjimkou nyní módních BIO a EKO značek, které osobně, až na BIO mléko Amálka, zpravidla bojkotuji. Je to o nás, ale holt někomu lépe vyhovovala představa, že nad kvalitou bdí soudruh někde nahoře a o občana se postará. Teď si holt i ten špekáček můžeme vybrat sami a má to jednu výhodu. Můžeme se sami rozhodnout.....

0 0
možnosti
O

oslik

3. 12. 2010 15:47
Já si to tedy pamatuju dost jinak...

Nedostatek zboží byl setrvalý, až plánovaný. Jo, soudruzi říkali, že v globálu je všeho dost, ale kdepak asi ten Globál byl? Tu nebyl hajzlpapír, tu zas cukr, jindy zase vložky a tak se střídalo pořád dokola se vším možným. Koupit například chleba po páté hodině - člověk musel mít štěstí...

Co se týká uzenin - já to skoro nikdy nejedl, protože to je humus už ze své podstaty. Prodávané párky sice byly o něco lepší než ty dnešní, ale delikatesa bylo to, co přinesl spolubydlící na kolej od řezníků, co si dělali sami pro sebe. To, co se dalo koupit normálně, rozhodně delikatesa nebyla.

Hovězí konzervy ve vlastní šťávě nežral ani pes. Vyzkoušeno...

Co se týká ryb, je problém jinde - jsou prostě vylovené, takže dnes se chytá i to, co by před nějakými třiceti lety nikdo nekoupil. Tím pádem jsou i drahé.

0 0
možnosti
D

dluhousek

3. 12. 2010 15:52
Re: Já si to tedy pamatuju dost jinak...

A jak je vidět tak hlady jste neumřel a zadek si taky utřel!;-D

0 0
možnosti
ÚNV

úplně nová Viktorka

3. 12. 2010 15:43
no nevím,

mně vždycky připadá, že největší problém je v tom, že se teď holt musí člověk rozhodnout vlastní hlavou, jestli buřta za 3,50 a riskovat, že to asi nebude dobrý, že se to asi nedá dát na gril a že to asi není z masa, anebo koupit něco dražšího, ale lepšího, i když se nedá  toho za ty peníze koupit metrák.

Dřív se kupovalo, co bylo, žádné složité rozhodování a nedejbůh přemýšlení.

0 0
možnosti
D

dluhousek

3. 12. 2010 15:45
Re: no nevím,

Tady jde spíš o to proč se nekvalitní buřt vůbec může objevit na pultech!

0 0
možnosti
OP

Bětka

3. 12. 2010 15:36
Jojo

hezky se to četlo. Většinu výrobků,o kterých jste psal,v naší vesnické sámošce nikdy neměli.Chlebíček nebo vlašák? Jako dítě jsem jen mlsně pokukovala,když jsme zpívali písně na výroční schůzi.Protože my dostali vymáchaný párek a vodu se šťávou.Ale dobře,je to váš náhled na věc. Jen mě dostalo,že ovoce a zelenina není k životu potřeba.

Co se nákupů týče-spousta lidí požaduje kvantitu-přežrat se k prasknutí.Takže místo 10 dkg kvalitní šunky,dát si na rohlík 1 plátek a vychutnat si tu chuť,raději koupí 30 dkg junioru a diví se,že je to samá mouka.Ale nacpali se,že jo. "Limonády" krásně žluté,2 litry za 7,90!! No kdo by odolal.

0 0
možnosti
D

dluhousek

3. 12. 2010 15:47
Re: Jojo

No a teď na tý vesnici nemáte sámošku vůbec žádnou;-D

0 0
možnosti
JT

killy

3. 12. 2010 15:13
Tak jsem to prošel....

.. a v podstatě jste na nic nezapomněl. Jen třeba na "CHATKU" = skutečné krabí maso....... ne současné surimi nesmysly.  Byla jiná doba, prostě.

Předtím jsem zažil ještě konzervy od UNRRY = původně vojenské konzervy USA. A tak ž jsem tenkrát věděl, co je to PLUM JAM, PORK MEAT, ORANGEADE POWDER.... a WRIGLEYS !!!!:-P

0 0
možnosti
  • Počet článků 84
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3134x
Jsem ročník 1950 a to v mnohém ovlivňuje mé názory. Leccos o životě jsem pochopil, jiné asi už nepochopím nikdy. Tragickou chybou bojovníků "za něco" je, že začnou bojovat "proti někomu".